SEO בלוג
  • שיווק דיגיטלי
  • קידום אתרים
  • PPC
  • רשתות חברתיות
  • אנליזה ו-CRO
  • שיווק דיגיטלי
  • קידום אתרים
  • PPC
  • רשתות חברתיות
  • אנליזה ו-CRO
מבזקי חדשות:
  • 11/04/2018 3 טעויות נפוצות שמנהלי שיווק "נופלים בהם" בגוגל אנליטיקס
  • 11/04/2018 כיצד רשתות חברתיות משפיעות על קידום אורגני
  • 27/03/2018 גוגל מצהירה על תחילתו של המעבר ל – mobile first index
  • 01/01/2018 הפניות באנליטיקס שעלולות להטעות
SEO בלוג
  • שיווק דיגיטלי
  • קידום אתרים
  • PPC
  • רשתות חברתיות
  • אנליזה ו-CRO
  • שיווק דיגיטלי
  • קידום אתרים
  • PPC
  • רשתות חברתיות
  • אנליזה ו-CRO
SEO בלוג » רשתות חברתיות » התשובות של פייסבוק יישארו השאלות של גוגל

התשובות של פייסבוק יישארו השאלות של גוגל

מערכת האתר 27/03/2011 07:42 2 תגובות

פיצ'ר השאלות/תשובות שפייסבוק העלתה מחדש באופן רשמי בימים האחרונים נותן מכה נוספת בכנף של גוגל.

במסגרת הפיצ'ר החדש שעלה, מעתה אין עוד צורך לשאול שאלות כחלק מסטטוס רגיל, אלא מעכשיו ניתן לקטלג את השאלה כשאלה שתופיע בדיוק כמו סטטוס אצל החברים שלנו, או שניתן יהיה לכוון אותה לאנשים מסוימים. ההבדל בין סטטוס רגיל לממשק השאלות נעוץ בעובדה שניתן לתת תשובות מראש (כמו בכל סקר/מבחן אמריקאי) או אופציה לשאלה פתוחה שבה כל תשובה של חברים שלנו תהפוך לתשובה שניתן להצביע בעדה. התשובות האפשריות יכולות להיות גם עמודים ייעודים בפייסבוק. משמע שכל תשובה היא לבסוף תשובה סגורה- דרך מאוד נוחה לארגון המידע. כמובן, שגם מתחת לכל שאלה ניתן לקיים דיון בתוצאות השונות כך מי שירצה להרחיב או העמיק תינתן לו האפשרות.

נושא הפרטיות במסגרת הפיצ'ר החדש נשאר מאחור- כל שאלה שנשאל ותענה תופיע אצל החברים של החברים שענו וכך הלאה… למעשה פייסבוק מייצרת בסיס נתונים של שאלות ותשובות (סגורות) של גולשים המבוסס על הידע האישי/מקצועי שלהם כאשר מבחינת הגדרת פרטיות התשובות והשאלות זמינות באופן עקרוני לכולם. הטכנולוגיה על חשבון פייסבוק – הידע על חשבוננו.

תתארו לעצמכם, שבעוד זמן לא ארוך נוכל לשאול את השאלות הללו במנוע החיפוש של פייסבוק וכמו היום, שאנחנו מקבלים את התוצאות עם אפשרות לסנן בהתאם למה שמעניין אותנו (אנשים, קבוצות, דפים, אירועים) נוכל למצוא גם תשובות לשאלות שמעניינות אותנו ושכבר נענו על ידי אלפי משתמשים אחרים.

וגוגל? כבר למעלה משנתיים שמנוע החיפוש של גוגל יודע לתת לנו תשובות לשאלות סמנטיות. להבדיל ממנוע החיפוש של גוגל שנותן לנו תשובות המבוססות על אתרים ומידע שנמצא ברשת (ושגם ככה היינו מגיעים אליו בהקלקה על התוצאות הראשונות שמנוע החיפוש היה נותן), כאן אנחנו יכולים לקבל מידע מגורמים אנושיים, כך ששאלות שהתשובות עליהן נסמכות על תשובות של חוויה אישית (מסעדה טובה, סרט מעניין, מבצע טוב) יוכלו לקבל תשובה ברורה על ידי תשובות שאנשים הצביעו עבורם. ובמקום בו גוגל מקטלגת את הידע האנושי והופכת אותו לנגיש לכולם, פייסבוק מקטלגת את התחושות האנושיות והופכת אותן זמינות לכולם.

המכה בכנף היא לא רק מכה בכנף עבור גוגל, אלא גם עבור אתרים הנסמכים בין היתר על חוות דעת גולשים כדוגמת yelp בעולם או zap בארץ. גם ההיצע הפרסומי (ואיתו ההכנסות כמובן) של פייסבוק מקבל קרש קפיצה. אני מניח כי כבר כעת (ואם לא, אז מאוד מהר) עובדים על כך שהמפרסמים יוכלו להתאים את הפרסומות שלהם ליד שאלות רלבנטיות וליד השאלה : "לאיזה סרט ללכת היום?" תופיע פרסומת של בית הקולנוע הקרוב למקום מגוריו של הצופה בתשובה.

  • לקריאה נוספת על איך הפיצ'ר החדש עובד.
תהיו חברים, שתפו
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • אימייל
  • הדפסה
FaceBook Questions עדכון גוגל פנדה

|להציג את כל הפוסטים של מערכת האתר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. כתיבת תוכן הגב 30/03/2011 בשעה 08:30

    כל השינויים שמבוצעים על ידי גוגל ופייסבוק הם שינויים קטנים אשר החברות שוקדות כל העת לתקן.

    בסיכומו של יום תוכן איכותי המוביל תנועת גולשים יביא לעלייה והצלחה בגוגל.

    אין ספק שחשוב לעקוב ולעבוד בהתאם לשינויים במנוע החיפוש גוגל אך לטווח הארוך חשוב יותר להשקיע בתוכן איכותי ורלוונטי לקורא

  2. פייסבוק לעסקים - מוזי הגב 03/07/2011 בשעה 16:41

    השאלה הגדולה היא היום, חודש וחצי אחרי שינוי האלגוריתם פנדה כמה חשיבות (ברמת האחוזים) יש לתוכן מול האלמנטים האחרים. שאלה נוספת עם העלמות ה-FBML שם היה כובד ברמת ה-PR לדף והמרתו ב-IFRAME, האם יש עדיין עוצמה לדף מעוצב וכוח בגוגל ?

השארת תגובה

ביטול

נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי
למה להיכנס לבלוג ולבדוק מה חדש כשאפשר לקבל עדכונים עד הבית? הרשמו לניוזלטר שלנו ותעודכנו בכל מה שחדש
חמשת הגדולים

ניהול מוניטין ברחבי הרשת

3 טעויות נפוצות שמנהלי שיווק "נופלים בהם" בגוגל אנליטיקס

כיצד רשתות חברתיות משפיעות על קידום אורגני

גוגל מצהירה על תחילתו של המעבר ל – mobile first index

הפניות באנליטיקס שעלולות להטעות

רוצים לעבוד איתנו?
לקבלת הצעת מחיר ומידע על שירותי החברה, צרו איתנו קשר באמצעות הטופס או בטלפון 073-2240000
תנו לנו לייק
אודות SEO בלוג
חדשות ומידע עדכני בנושא קידום אתרים בישראל, שיווק באינטרנט ופרסום במנועי החיפוש. הבלוג נכתב על ידי אורן שץ וצוות המומחים של חברת SEO Israel.
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר ומידע על שירותי החברה, צרו איתנו קשר בטלפון 073-2240000
נושאים מרכזיים
  • PPC
  • אנליזה ו-CRO
  • קידום אתרים
  • רשתות חברתיות
  • שיווק דיגיטלי
כל הזכויות שמורות קידום אתרים בגוגל -SEO ישראל
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס